torsdag den 25. oktober 2012

I går var en ...









... ualmindelig rar dag. Tvitten og jeg holdt nemlig en fridag sammen. Og lod hånt om speltbæltets sukkerpolitik og sunde kostvaner med formiddagscroissant, kakao og kaffe med sødmælk på yndlingscafeen. Og stak af til en verden i Tivoli, der bestod af pandekager, græskar og hekse af den slags, der kan få selv en modig 4-årig til at spørge, om heksene godt kan finde på at komme efter børnene.  

Og så kunne jeg da godt have udvidet dette indlæg med en bid af leverpostejen og nævnt, at der lige var lidt krise, inden vi skulle ud ad døren. Fordi Tvitten absolut ikke bifaldt morens indkøb af flyverdragt, som har en HELT forkert farve og "nogle grimme lommer" (og som er købt på udsalg og derfor ej kan byttes og, som Tvitten i øvrigt påpegede, er alt for stor, hvilket kun slog forhåbningerne om nogensinde at få hende lokket i den endnu mere ned, fordi det har hun sådan set ret i). Eller nævnt, hvordan Tvitten og jeg forvildede os ind i en forlystelse i Tivoli, der viste sig at være alt for uhyggelig til en 4-årig, og som derfor kom til at føles u.e.n.d.e.l.i.g. lang og sendte moren på overarbejde i forhold til beroligende tale.

Men det gider jeg ikke. For dagen var helt igennem fantastisk med alenetid med Tvitten og masser af tid til at nyde og svare på finurlige spørgsmål ("Har du en splint i panden, Mor?" "Nej, jeg prøver bare at tæmme øjenbrynene, Skat") og lege i hyggelige universer. Som, da vi pyntede hele lejligheden med spindelvæv og edderkopper, så den kunne stå klar til at skræmme C og Mini Tvitten (og moren, der om natten havde glemt alt om plastikedderkopper over Mini Tvittens seng), når de kom hjem. Og ligesom, da vi inden sengetid dansede rundt til MGP og Gangnam Style (og ja, sidstnævnte ER sjov at danse til. Og så taler vi ikke mere om det).

Endnu engang kan jeg kun slutte af med at sige: Mer' vil ha' mer'.

4 kommentarer:

  1. Ih, hvor er I overskudsagtige. Jeg ville ALDRIG kaste mig ud i at pynte med edderkopper for sjov. De er skideuhyggelige. Og ude på at slå en ihjel. Fact. (Hvordan kan noget i øvrigt have forkerte lommer? Og kan man evt. sy ærmer og ben lidt op på dragten, så den kommer til at passe? Og dekorere de forkerte lommer med noget strygemærke eller noget?)

    SvarSlet
  2. Ja. Edderkopper er af det onde. End of story. Men når man har en datter, der tilsyneladende ikke ejer nogen form for frygt, hvad kryb angår (og vi snakker også levende snegle i lommerne), så rykkes ens grænser lige så stille. Men tak for tilliden til mit overskud - faktum er dog, at mit blodtryk stadig er unaturligt højt, når de små bæster er i nærheden.

    Det er nogle rigtig gode råd, du kommer med, flyverdragt-wise... Problemet er dog, at jeg ikke ejer nogen form for krea-teknisk snilde. Så vi bevæger os ud i noget utopi her, hvor jeg er bange for, at jeg blot vil komme til at splitte hele dragten ad, hvis jeg kaster mig over den med en saks. Men jeg kan så fortælle, at hun frivilligt (!!!) hoppede i den i dag - uden at vi havde sagt noget overhovedet! Tror, det hænger sammen med, at hendes kæreste V havde sin flyverdragt på i går....;-)

    P.s. Lommer kan tilsyneladende være grimme, hvis de er omkranset af en blondekant i bordeaux (det er så faren ved at købe over nettet - at man overser så vigtig en detalje).

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, hvis kæresten er med på flyverdragt-vognen, så må man jo også selv... Hmm. Bordeaux blonde kan jeg godt se det mindre pæne ved. Stemmer stadig for strygemærke på lommerne. Og så evt. at bortklippe blonden. Det er et minimum af krea ;)

      Slet
  3. Du har ret: nu må jeg lige step up og finde indre krea-mor frem!

    SvarSlet