onsdag den 31. oktober 2012

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget

Juhuuu! Armene kan ikke komme ned igen i dette hjem. Vi har nemlig haft besøg to nætter i træk nu. Af Nemesis' gode tvillingesøster! Så selvom mit forrige indlæg var fuld af brok og en anelse selvmedlidenhed, så har det ført intet mindre end et lille mirakel med sig.

Jeg tænker nemlig, at Nemsis' gode tvillingesøster må have læst indlægget og forbarmet sig over os (eller også gad hun bare ikke høre på mit brok) og har derfor spredt lidt af sin godhed og sovemedicin ud over matriklen. Og det har betydet, at i stående kontrast til de forrige nætter, så har Mini Tvitten sovet eksemplarisk i hele to nætter nu! Og vi taler altså om nætter helt uden afbrydelser. Ikke noget med lige at skulle ind og finde sutten eller ae på kinden eller vågne ved lyden af små grynt og snuble over et stykke legetøj på vej ind til sengen. Næh, vi taler HELT uden afbrydelser (åh gud, bare det ikke er, fordi vi ikke har hørt hende den forudgående nat, og at hun nu har opgivet at skælde ud på os?!).

De seneste to morgener har vi derfor løbet rundt som et par jubelgrise herhjemme og har kunnet mærke fordelen ved at få det der søvn, alle siger skulle være så godt. Og derfor vil jeg også udfordre Nemesis og give den fuld skrue i dag som overskudsmor og starte ud med Halloween-hygge i børnehaven (hvortil jeg har bidraget med hjemmebagte boller, naturligvis), efterfulgt af Halloween-arrangement i gården, hvortil Tvitten og jeg lige skal nå at udskære et græskar på en halv time (hvilket jeg forudser vil forløbe helt uden drama i øvrigt), så det kan være med i den store græskardyst. Bare kom an, Nemesis! Jeg har nemlig sovet i nat!


9 kommentarer:

  1. Åh for fanden. Endelig! Like, like, like! Fang søsteren og sælg hende på flaske, så behøver du aldrig bekymre dig om småpenge til mokka mere!

    SvarSlet
  2. (Nemesis's søster, ikke mini-Tvittens, det vil min kære søn blive slemt ked af. Tænkt at se sin kæreste til salg. Og så på flaske! Aj, undskyld de upassende billeder. Åh gud. Pointen var godt ment og nu kan du selv se hvorfor jeg aldrig kommenterer)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - tak for især uddybelsen af første kommentar. Troede først, den var ment som en payback for i går, hvor jeg hører, du fik fornøjelsen af at være alene med de to + lille A;-)

      Men god ide med at indfange søsteren. Har nu lagt en fælde ud til formålet og skal nok byde på kaffe, når de første kroner og øre begynder at tikke ind...

      Slet
  3. Dejligt for Jer!! Send endelig hende tvillingesøsteren forbi provinsen..

    SvarSlet
  4. Jeg skal se hvad jeg kan gøre. Og fordi, du er den første kunde, får du en flaske gratis;-)

    SvarSlet
  5. Åhr, hvor lyder det fantastisk. Hurra for Anti-Nemesis og Mini-Tvittens nyfundne evne til at sove i 'dejlig, frisk ro'! Hurra for overskudsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, man skal ikke kimse ad dejlig frisk ro. Og jeg ved godt, at Nemesis herself er lunefuld og kan finde på at komme igen. Men indtil da, så beholder vi altså armene oppe. Håber også, at Anti-Nemisis finder ud til Østerbro snart. Det fortjener I. Faktisk.

      Slet