torsdag den 14. februar 2013

Festuge

Nå, men siden sidst har der været tid til festlige indslag på kryds og tværs. Fredag aften var det egentlig meningen, at C og jeg bare skulle ligge i ske på sofaen og lige så stille blive til grøntsager ledsaget af et afsnit af The Wire. Men så bød aftenen i stedet på en spontan date med en gammel kollegieven. Bare til en enkelt øl. For hun skulle jo tidligt op næste morgen, og det skulle jeg jo formentlig også med Tvitten og Mini Tvitten in da house.

Men det gik galt allerede ved første bestilling. Tror jeg nok. I hvert fald fik jeg serveret noget, der lignede en bowle af øl. Når man ikke har smagt en Leffe før og derfor ikke ved, hvor store de er, og i øvrigt bare er glad for gensynet af en gammel ven, så tager man ikke notits af noget så banalt som størrelsen på glasset. Så humøret var højt, og sådan gik det til, at en øl blev til flere. Og at jeg fik sendt C en ulæselig sms, fordi sådan et iPhone-tastatur pludselig ikke fremstod så intuitivt alligevel efter indtagelse af Belgisk malt. Og at jeg måtte gå hjem i konstant fare for at få overbalance. Og at jeg vågnede op næste morgen med sprøde, røde øjne, fordi kontaktlinserne stadig sad i. Og måtte minde mig selv om, hvorfor sent i seng bare ikke harmonerer så godt med tidligt op, når man i forvejen har behov for 12 timers søvn.



Det er da ikke en normal størrelse på en øl, er det..?



Søndag formiddag var der så fest igen. MGP-style. Tvitten og jeg tog nemlig til MGP Galla i DR Byen sammen med børnehaveveninde N og Mor M, og jeg var klar! Klar til at danse og klar til at skråle med på alle sange. Altså, indtil Tvitten bad mig pænt om at gøre ingen af delene. I stedet brugte M og jeg så et par timer på at sukke over, hvor nuttede lige præcis vores piger så ud, mens de sang og dansede med til tonerne af "Håndværkerrøv" og "den-med-pigerne-med-de-lyserøde-kjoler".

Og lige nu ligner vores hjem et rock 'n' roll after party. Fordi murbrokker flyver i alle retninger, mens vi er ved at få tilføjet en altan til vores lejlighed incroyable og nu kan se frem til utallige lune sommeraftener på en altan med et glas et-eller-andet-utroligt-lækkert-og-fint-udseende i den ene hånd og hinanden i den anden.

Så skidt med, at vi i et par dage må leve med en stue, der er blevet overtaget af al soveværelsesinteriør, fordi man er overbevist om at det kommer til at støve, når der skal sættes ny dør i muren. Og skidt med, at C ikke undlod at brokke sig, mens vi brugte et par timer på at flytte al soveværelsesinteriør i aftes, fordi han ikke er 100% overbevist om, at støvet kan være altødelæggende og betyde verdens endeligt. Og skidt med, at vi i skrivende stund netop har fået en seddel ind ad brevsprækken om, at døren først bliver sat i på mandag. Og at jeg derfor sidder og overvejer, om det kan betale sig at flytte al soveværelsesinteriør tilbage igen, inden C kommer hjem, eller om jeg blot skal håbe på, at han kan se det sjove i at skulle bo i en rock 'n' roll-stue hen over weekenden.






For lige om lidt får vi vores altan, yai!

2 kommentarer:

  1. Åhr, altan... det gad jeg godt. Håber, I har haft en skøn rock'n'roll weekend. Med eller uden støv.
    (Og jo, det er en ret stor øl. Men den ser også god ud!)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, der ligger noget livskvalitet i sådan en altan. Vi glæder os bare så meget:) Og tak for anerkendelsen af, at der er tale om en stor øl. Jeg var begyndt at tro, at jeg havde været ude af gamet i for lang tid...

      Slet